divendres, 13 de febrer del 2009

Girobicing pel segle XXVII


Tots els estudiants, treballadors, no treballadors, immigrants, nets i bruts de Barcelona coneixen el sistema de lloguer de biciletes que va sorgir el març del 2007, a través del qual, amb una targeta electromagnètica, pots disposar d’una bicicleta un temps limitat abans de tornar-la a alguna estació de Bicing. Certament aquest invent (bé, tampoc invent perquè això ja existia) de l’Ajuntament de Barcelona va causar furor en el seu moment i actualment funciona notablement bé i la gent n’està prou satisfeta. Però en aquest post no vull parlar del Bicing de Barcelona, sinó de la possibilitat d’implantar-ne un a Girona. Recenment ha aparegut un grup al facebook en favor d’un Bicing a la nostra estimada ciutat, on des d’allà s’intenta pressionar l’Ajuntament de Girona per tal d’instaurar quant abans aquest sistema. El nostre ajuntament volia potenciar l’ús del transport públic, no? Doncs això és potenciar-ne el seu ús. No només els estudiants pollosos (jo en sóc estudiant, però no pollós) sinó també els ciutadans de Girona, crec, acceptarien aquesta proposta de Bicing de bon grat: comportarà menys embussos de trànsit a la ciutat i una millora del medi ambient. Però el problema és que l’ajuntament, ara per ara, opina que hi ha altres plans millors per Girona

Ahir dia 12 de febrer, al Diari de Girona i a partir de les 11h, l’alcalde(/essa?) Anna Pagans responia a diferents preguntes fetes per ciutadans de Girona a través d’un xat. Aquí us adjunto la meva pregunta sobre el bicing i la seva resposta:

Com tenim el tema Bicing a Girona? Al facebook ha aparegut un grup a favor d’aquest bicing on s’hi han adherit gairebé mil persones. Potser seria hora de posar aquest tema a la taula i parlar-ne.
» Hem parlat de la possibilitat d"implantar el bicing a la ciutat, fet que implica un cost molt important per a l"ajuntament. En aquests moments crec que no és prioritari i avançarem més en acabar carrils-bici, per autobusos, per anar potenciant l"ús dels transports públics. Això no vol dir que més endavant, en moments de major tranquil.litat pressupostària, no ho portem a terme.

Per la seva resposta l’alcalde(/essa?) ens dóna a entendre que és voluntat de l’Ajuntament la implantació d’aquest sistema, però no és prioritari. En tot cas ja s’instal·larà en un futur pròxim. En saben molt els socialistes, d’això: bla, bla, bla. I jo em pregunto: arribarà el Bicing a Girona abans o després que es canviï de sexe?

Aquí us adjunto el link perquè pogueu veure les diferents preguntes que van fer els lectors de Diari de Girona a n’Anna Pagans: http://comunitat.diaridegirona.cat/servicios/entrevistaChat/entrevistaChat.jsp?pIdEntrevistaChat=388&pIdPortal=15

7 comentaris:

  1. Mare meva...
    No sería millor invertir els diners del plà d'infraestructures d'en ZP en el bicing que en xorrades (no vull fer publicitat però fa poc vaig fer un post al blog sobre un asfaltatge de dubtable utilitat)?

    ResponElimina
  2. Rafel, el millor article fins ara del blog!! M'ha agradat què reivindiques i sobretot com ho fas...de reivindicar...

    ResponElimina
  3. M'havia currat un comentari argumentant perquè creia que el servei hauria de ser privat, però no sé perquè no se m'ha publicat. Sort, perquè després ho he comentat amb el meu pare i m'ha fet una argumentació parlant d'alts costos i temes monopolístics que inpedien que se'n fes càrrec una empresa privada.

    ResponElimina
  4. Aquests posts estan prou bé, Rafel. Hi haurà continuïtat? Jo em mullo i et poso un enllaç a Kokamuskes (un blog en progressió descendent, però amb esperances de recuperació).

    ResponElimina